Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
         
 

Faciliteren

In deze tijd kunnen we er niet meer omheen: het inzetten van online middelen is onmisbaar binnen de huidige maatschappij. Mede door de coronacrisis is de samenleving versneld gedigitaliseerd. Om relevante informatievoorziening aan de (startende) ondernemer toegankelijk te maken, is alle benodigde content op het eigen Startersloket van de participerende gemeente beschikbaar. 

(Oriënterende en startende) ondernemers kunnen bij het gemeentelijke Startersloket terecht voor kennis, inspiratie en antwoord op persoonlijke (ondernemers)vragen. Zie dit platform als een verlengstuk van de huidige dienstverlening aan de (startende) ondernemers binnen de eigen gemeente. Een online Startersloket bestaat uit:

  • Een uitgebreide kennisbank;
  • Gemeente specifieke content;
  • Ondernemersnieuws;
  • Rekentools;
  • Downloads;
  • Blogs;
  • Interviews met andere ondernemers (‘Starter in Beeld’).

Naast bovenstaande biedt een eigen Startersloket gedurende de coronacrisis nog enkele voordelen:

  • Digitaal: coronaproof dus!;
  • Opbouw en beheer coronadossier met een duidelijk overzicht van landelijke coronaregelingen voor ondernemers, waarbij coronaspecifieke regelingen uit eigen gemeente toegevoegd kunnen worden;
  • Inzicht in gemeente specifieke regelingen;
  • Duidelijk overzicht landelijke corona regelingen voor ondernemers;
  • Ontwikkelen coronaspecifieke content voor gemeente.

Verder is het voor de inwoners en (startende) ondernemers van de betreffende gemeente mogelijk om tijdens kantooruren te chatten, bellen en mailen met de specialisten van Stichting Startersloket. De specialisten beantwoorden ondernemersvragen en zoeken waar nodig de verbinding met vertegenwoordigende accountmanagers en ondernemersverenigingen binnen de gemeente. Uitgangspunt is het ontzorgen van de gemeente waarbij er korte lijnen ontstaan met de (startende) ondernemers in de gemeente. Wanneer men op een later moment contact opneemt met de gemeente is men beter voorbereid waardoor de contacten waardevoller zijn.

Content en redactie

Er is volop ruimte voor inbreng van de participerende gemeente om gezamenlijk nieuwe relevante content te ontwikkelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan content met betrekking tot regionale regelingen, vestigingsmogelijkheden, vergunningen en BBZ. Om dergelijke content te ontwikkelen biedt het Starterloket ondersteuning middels een professionele redactie.

Coördinatie Startersloket

Om de samenwerking tussen de gemeente en Stichting Startersloket naar wens te laten verlopen zal er vanuit het Startersloket een eerste aanspreekpunt worden aangewezen. Deze persoon coördineert de onlineactiviteiten.

Informeren

Klik hier om meer te lezen over onze dienstverlening vanuit het onderdeel 'Informeren'

Blog

Extra aandachtspunten voor btw-aangifte 4e kwartaal 2021


Geen belasting tot een winst van € 30.339,- in 2022 als (startende) ondernemer


Lees meer

Nieuws

Wetswijzigingen voor ondernemers per 1 juli 2021

Vanaf vandaag krijg je als (startende) ondernemer te maken met nieuwe wetten en regels. Je mag alleen nog met toestemming consumenten bellen voor een verkoopgesprek, er komt statiegeld op kleine plastic flesjes en de btw-regels voor internationale webshops veranderen. Dit zijn de belangrijkste wetswijzigingen.

Heropening samenleving zorgt voor fors meer cateringbedrijven

Er waren in mei 61 procent meer startende bedrijven in de horeca dan in dezelfde maand vorig jaar. Die stijging is bijna volledig toe te schrijven aan de eventcatering, meldt de Kamer van Koophandel (KVK) woensdag. Volgens hoogleraar Erik Stam heeft dat alles te maken met het wegvallen van de coronamaatregelen.

Lees meer