Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
         
 

Faciliteren

In deze tijd kunnen we er niet meer omheen: het inzetten van online middelen is onmisbaar binnen de huidige maatschappij. Mede door de coronacrisis is de samenleving versneld gedigitaliseerd. Om relevante informatievoorziening aan de (startende) ondernemer toegankelijk te maken, is alle benodigde content op het eigen Startersloket van de participerende gemeente beschikbaar. 

(Oriënterende en startende) ondernemers kunnen bij het gemeentelijke Startersloket terecht voor kennis, inspiratie en antwoord op persoonlijke (ondernemers)vragen. Zie dit platform als een verlengstuk van de huidige dienstverlening aan de (startende) ondernemers binnen de eigen gemeente. Een online Startersloket bestaat uit:

  • Een uitgebreide kennisbank;
  • Gemeente specifieke content;
  • Ondernemersnieuws;
  • Rekentools;
  • Downloads;
  • Blogs;
  • Interviews met andere ondernemers (‘Starter in Beeld’).

Naast bovenstaande biedt een eigen Startersloket gedurende de coronacrisis nog enkele voordelen:

  • Digitaal: coronaproof dus!;
  • Opbouw en beheer coronadossier met een duidelijk overzicht van landelijke coronaregelingen voor ondernemers, waarbij coronaspecifieke regelingen uit eigen gemeente toegevoegd kunnen worden;
  • Inzicht in gemeente specifieke regelingen;
  • Duidelijk overzicht landelijke corona regelingen voor ondernemers;
  • Ontwikkelen coronaspecifieke content voor gemeente.

Verder is het voor de inwoners en (startende) ondernemers van de betreffende gemeente mogelijk om tijdens kantooruren te chatten, bellen en mailen met de specialisten van Stichting Startersloket. De specialisten beantwoorden ondernemersvragen en zoeken waar nodig de verbinding met vertegenwoordigende accountmanagers en ondernemersverenigingen binnen de gemeente. Uitgangspunt is het ontzorgen van de gemeente waarbij er korte lijnen ontstaan met de (startende) ondernemers in de gemeente. Wanneer men op een later moment contact opneemt met de gemeente is men beter voorbereid waardoor de contacten waardevoller zijn.

Content en redactie

Er is volop ruimte voor inbreng van de participerende gemeente om gezamenlijk nieuwe relevante content te ontwikkelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan content met betrekking tot regionale regelingen, vestigingsmogelijkheden, vergunningen en BBZ. Om dergelijke content te ontwikkelen biedt het Starterloket ondersteuning middels een professionele redactie.

Coördinatie Startersloket

Om de samenwerking tussen de gemeente en Stichting Startersloket naar wens te laten verlopen zal er vanuit het Startersloket een eerste aanspreekpunt worden aangewezen. Deze persoon coördineert de onlineactiviteiten.

Informeren

Klik hier om meer te lezen over onze dienstverlening vanuit het onderdeel 'Informeren'

Blog

Extra aandachtspunten voor btw-aangifte 4e kwartaal 2021


Geen belasting tot een winst van € 30.339,- in 2022 als (startende) ondernemer


Lees meer

Nieuws

Ondernemers meer tijd voor aanvraag Tegemoetkoming Vaste Lasten

Ondernemers krijgen 2 weken langer om de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) voor het 4e kwartaal van 2021 aan te vragen. Het loket sluit op 11 februari 2022 om 17.00 uur. Aanleiding voor deze langere openstelling is de goedkeuring van de Europese Commissie voor de eenmalige verlaging van de omzetverliesdrempel van 30 % naar 20 %. Deze aanpassing van de TVL is vandaag gepubliceerd in de Staatscourant.

Startende ondernemers draaien meer omzet dan ze vooraf verwachtten

Startende ondernemers draaien meestal meer omzet dan ze van tevoren hadden ingeschat. Dit blijkt uit onderzoek van de onlinebank Knab. De helft van deze ondernemers doet het in de eerste drie jaar qua omzet al boven verwachting.

Lees meer