Algemene Voorwaarden Startersloket Academie

Artikel 1 – Definities

  1. Aanbieder: Stichting Startersloket, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer 67436536.
  2. Klant: natuurlijk persoon of rechtspersoon die een overeenkomst op afstand aangaat met Stichting Startersloket.
  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, in het kader van een door Aanbieder georganiseerd systeem (Online Startersloket academie) voor verkoop op afstand van producten tot en met het sluiten van de overeenkomst, gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; In dit document ook wel Overeenkomst genoemd. Overeenkomst komt tot stand door middel van een elektronische transactie op afstand.
  4. Digitaal product: product welke wordt aangeschaft via een overeenkomst op afstand. Klant verwerft hierbij geen eigendomsrecht maar een éénmalig of tijdelijk ver- en/of gebruiksrecht. Dit recht verschilt per product en wordt duidelijk omschreven in het aanbod binnen de Online Startersloket Academie. Overal waar in deze voorwaarden gesproken wordt over product kan er ook sprake zijn van een dienst of een combinatie van beide.
  5. Gegevens: alle door de Klant verstrekte gegevens ter aanschaf en gebruik van digitale producten binnen de Startersloket Academie
  6. E-support: online support of afstand binnen bepaalde digitale producten binnen de Online Startersloket Academie

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de overeenkomsten op afstand tussen Aanbieder en Klant via de Online Startersloket Academie op www.startersloket.nl/academie
  2. Alvorens de overeenkomst op afstand wordt gesloten, stelt de Aanbieder de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Klant digitaal beschikbaar, als onderdeel van het aankoopproces, op zodanige wijze dat deze door Klant op eenvoudige manier kan worden geraadpleegd en worden opgeslagen. Op uitdrukkelijk schriftelijk verzoek van Klant worden de algemene voorwaarden separaat per email toegestuurd.

Artikel 3 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door de Klant. De aanvaarding van het aanbod en bijbehorende voorwaarden geschiedt en valt samen met het moment van de feitelijke betaling van het aanbod; de transactie.
  2. Digitale producten kunnen na de transactie niet geruild worden, noch wordt er geld terug gegeven. Na de transactie is de aankoop bindend; een aankoop kan nadien niet geannuleerd worden.
  3. De Aanbieder bevestigt, middels een geautomatiseerde aankoopbevestiging, onmiddellijk per email de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Deze elektronische bevestiging fungeert tevens als factuur bijhorende bij de transactie. Op uitdrukkelijk schriftelijk verzoek van de kant kan er achteraf separaat een factuur per email worden toegestuurd.
  4. Aanbieder stelt de Klant vooraf in de gelegenheid kennis te maken met de inhoud van de digitale producten/diensten door tekstuele informatie als wel visuele informatie in de vorm van onder andere screenshots en video’s op www.startersloket.nl/academie.
  5. Door het aangaan van de overeenkomst bevestigd de Klant kennis te hebben genomen met de informatievoorziening genoemd bij punt 4 in deze paragraaf. Indien dit voor de Klant onvoldoende inzicht geeft in de inhoud, werking en geschiktheid van een digitaal product kan Klant zich wenden tot Aanbieder met een verzoek voor aanvullende productinformatie. Indien Klant de overeenkomst aangaat ziet Klant af van het recht op verdere productinformatie met als doel de gesloten overeenkomt te ontbinden.
  6. De digitale producten binnen de Startersloket Academie vallen buiten het wettelijke verplichte herroepingsrecht; het recht waarbij de Klant het product kan ruilen wanneer ze spijt heeft van de aankoop. Dit betekent dat de Klant bij aankoop akkoord gaat dat hij of zij op het wettelijke herroepingsrecht geen aanspraak kan maken.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. De Aanbieder zal nadrukkelijk vermelden indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft met betrekking tot het verworven ver- en/of gebruiksrecht. Ook afwijkende voorwaarden worden waar van toepassing nadrukkelijk vermeld.
  2. Het aanbod van een digitaal product binnen de Startersloket Academie bevat een gedetailleerde omschrijving van het aangeboden product, zodat de Klant een product vooraf goed kan beoordelen. Kennelijke vergissingen of fouten die voor de Klant direct duidelijk zijn, binden de Aanbieder niet.
  3. Bij een aanbod vermeldt de Aanbieder, aan de hand van deze voorwaarden, duidelijk wat de rechten en plichten van de Klant en Aanbieder zijn bij het aangaan van de overeenkomst.
  4. De website www.startersloket.nl, inclusief alle content en inhoud van de digitale producten zijn met grote zorg samengesteld. Desondanks kunnen geen garanties gegeven worden met betrekking tot de volledigheid, juistheid of actualiteit van deze informatie. Stichting Startersloket kan niet aansprakelijk worden gesteld voor deze inhoud of voor de gevolgen van het feitelijk gebruik van de informatie. Aan de inhoud kunnen door de Klant geen rechten worden ontleend. Aanbieder heeft het recht om, zonder (voor)aankondiging, de inhoud te wijziging of te verwijderen.

Artikel 5 – Prijs en betaling

  1. Prijzen zijn in Euro’s (€) en worden in eerste inclusief 21% btw getoond.
  2. Betaling geschiedt altijd inclusief 21% btw. Het totaalbedrag inclusief btw wordt duidelijk aangegeven op het moment van het uitvoeren van de transactie.
  3. Betaling geschiedt online via een professionele payment provider (Ideal / Molly).
  4. Klant kan pas gebruik maken van digitaal product na betaling, zoals genoemd onder punt 3 van dit artikel. Digitaal product is na betaling direct toegankelijk voor Klant tenzij anders vermeld in aanbod, aankoopbevestiging en eventuele nadere instructies.
  5. Mocht Klant onverhoopt, door bijvoorbeeld bankstoring of probleem bij payment provider zonder betaling een digitaal product in gebruik kunnen nemen, dan heeft Aanbieder het recht om de Klant achteraf alsnog te factureren. Bij uitblijven van betaling binnen de door de Aanbieder gestelde betalingstermijn komen de gebruiks-/ en verbruiksrechten verbonden aan het digitale product onmiddellijk te vervallen.
  6. Eventuele onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens dienen onmiddellijk door de Klant aan de Aanbieder te worden medegedeeld.

Artikel 6 – Levering en uitvoering

  1. De Aanbieder is bevoegd om bij de uitvoering van de bestelling gebruik te maken van derden. De Aanbieder is niet aansprakelijk voor fouten, verminderde kwaliteit of verlies bij de uitvoering door derden.
  2. Aanbieder aanvaardt op geen enkele wijze aansprakelijkheid voor het verlies van gegevens bij het gebruik van digitale producten. Klant is zelf verantwoordelijk voor het correct bewaren van gegevens als wel het tijdig maken van eigen back-ups tijdens het gebruik van digitale producten
  3. Digitaal product is alleen bestemd voor eigen individueel gebruik. Het is de Klant niet toegestaan de gebruik- en of verbruiksrechten te delen met en/of over te dragen aan derden. Het is de Aanbieder toegestaan dit te controleren en te onderzoeken.
  4. In het geval van schending van de voorwaarden is de Aanbieder, na schriftelijke sommering Klant, bevoegd de nakoming van de verplichtingen direct op te schorten, de overeenkomst te ontbinden en het gebruiksrecht van het digitale product per onmiddellijke ingang te ontzeggen.
  5. De Aanbieder behoudt zich ten aller tijde het recht voor om bestellingen of toegang tot producten te weigeren.
  6. De Aanbieder behoudt zich het recht voor redelijk gemaakte kosten in rekening te brengen of schadevergoeding (inclusief gevolgschade) te vorderen in geval de Klant haar verplichtingen niet, niet volledig of niet tijdig nakomt.
  7. Voorts is de Aanbieder bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd.
  8. E-support is digitaal antwoord op algemene, eerstelijns ondernemersvragen. E-support is uitdrukkelijk niet beschikbaar voor specialistisch, inhoudelijk praktijkadvies. Klant dient voor deze advisering zelf specialisten in te schakelen en te bekostigen. Aanbieder bepaald of een vraag inhoudelijke wel of niet passend is binnen de E-support.
  9. E-support kan waar beschikbaar worden gebruikt op basis van een fair-use policy. Fair-use is, tenzij anders aangegeven in het aanbod, vastgesteld op 0 tot 100 minuten support per digitaal product. Aanbieder bewaakt deze grens op basis van een interne registratie. Bij overschrijving zal Aanbieder de Klant hierover informeren en een vrijblijvend aanbod doen voor verdere E-support. Aanbieder is bij overschrijding niet verplicht verdere E-support te verlenen. Recht op E-support vervalt automatisch na het verlopen van de gestelde gebruiks-/ verbruiksduur van een digitaal product. Er kan, in welke vorm dan ook, geen beroep gedaan worden op niet gebruikte E-support.
  10. De gebruiks- /verbruiksduur van digitale producten is, tenzij anders vermeld bij aangaan overeenkomst gesteld op 365 dagen. Deze periode gaat in vanaf het moment van de totstandkoming van de overeenkomst op afstand.
  11. Na het verstrijken van de gestelde gebruiks- /gebruiksduur vervallen alle gebruiksrechten. Aanbieder is niet verplicht dit uitdrukkelijk, na het sluiten van de overeenkomst, met de Klant te communiceren.
  12. Ingevoerde gegevens door de Klant worden tot maximaal 1 jaar na het verstrijken van de gestelde gebruiks- /gebruiksduur bewaard door Aanbieder. Klant kan op elke moment verzoek doen om ingevoerde gegevens te verwijderen. Verwijderde gegevens zijn voor zowel Klant als Aanbieder niet meer opvraagbaar.
  13. Klant is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de digitale producten en het te behalen resultaat. Aanbieder kan niet verantwoordelijk of aansprakelijk gehouden worden voor het niet bereiken van het beoogde doel van de Klant en of enige vorm van schade die mogelijk door Klant wordt geleden door het niet bereiken van het beoogde resultaat.
  14. Aanbieder biedt op haar websites en binnen de producten onafhankelijke, eigen samengestelde informatie aan om Klant te informeren en te inspireren. Aanvullend hierop wordt er verwezen naar externe websites en platforms die, separaat van Stichting Startersloket, eigen commerciële belagen of doeleinden kunnen hebben. Aanbieder is niet verantwoordelijk voor de voorwaarden, inhoud en gebruik van deze websites en platformen.
  15. Gebruik van digitale producten en bijbehorende informatievoorziening is volledig op eigen risico van de Klant. Aanbieder wijst uitdrukkelijk iedere aansprakelijkheid uit hoofde van niet-nakoming van een overeenkomst, onrechtmatige daad, risicoaansprakelijkheid of enige andere rechtsgrond af, voor alle directe, indirecte, incidentele, gevolg-, aanvullende en bijzondere schade, alsmede voor schade die op enigerlei wijze voortvloeit uit of samenhangt met de toegang tot en het gebruik van de digitale producten.
  16. Aanbieder aanvaardt geen enkel aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen van het – tijdelijk – niet beschikbaar zijn van de website en/of digitale producten.

Artikel 7 – Overmacht

  1. Aanbieder is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens Koper indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Aanbieder geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Aanbieder niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Aanbieder heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Aanbieder zijn verbintenis had moeten nakomen.
  3. Aanbieder kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan 2 maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

Artikel 8 – Intellectuele eigendom en auteursrechten

  1. De inhoud van de website en producten van de Aanbieder, waaronder onder meer begrepen teksten, grafisch materiaal, (handels)namen en logo’s zijn beschermd door het auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Alle eigendomsrechten berusten bij de Aanbieder.
  2. Alle door de Aanbieder verstrekte stukken, zoals de handleiding, voorbeelden, bestanden, ontwerpen en data zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door en expliciet ten behoeve van de Klant en mogen niet door hem zonder voorafgaande expliciete schriftelijke toestemming van Aanbieder worden verveelvoudigd, nagemaakt, openbaar gemaakt, verkocht of in algemene zin en gebruik ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 9 Gegevensverzameling, verwerking en geheimhouding

  1. De Aanbieder is verantwoordelijk voor de gegevensverzameling en verwerking. Het algemene privacyreglement van de Aanbieder is van toepassing op de producten binnen de Startersloket Academie. Dit reglement is raad te plegen op: https://www.startersloket.nl/footer/privacy/
  2. De Aanbieder en de aan de Aanbieder gelieerde partijen hebben ten aller tijde inzicht in de door de Klant verstrekte gegevens ten behoeve van het gebruik van digitale producten. Zowel Aanbieder als gelieerde partijen houden zich als zodanig dan ook aan een geheimhoudingsplicht inzake deze gegevens en worden niet zonder toestemming van de Klant gedeeld met derden of gebruikt voor andere doeleinde dan advies en coaching van de Klant zelf.

Artikel 10 – Klachtenregeling

  1. Klant kan ten aller tijde een klacht indienen betrekking hebbende op de werking van digitale producten als wel ook op de werkwijze en uitvoering van de Aanbieder. Klant kan Aanbieder hiervan schriftelijk op het hoogte stellen. Dit kan per mail en/of (aangetekend) per postbrief.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 5 dagen nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven en zoals in genoemd bij punt 1, schriftelijk via mail (mailadres noemen)worden ingediend door de Klant bij de Aanbieder.
  3. De Aanbieder zal ingediende klachten zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst in behandeling nemen. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Aanbieder binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten

Artikel 11 – Toepasselijk Recht

  1. Nederlands recht is van toepassing op overeenkomsten.
  2. Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter te Alkmaar.