Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
         
 

Maak je dienst zichtbaar voor je klanten

Riëtte Bol
27 april 2020

Een dienst kun je niet beetpakken en is niet zichtbaar. Jouw financieel advies bijvoorbeeld speelt zich af in de hoofden van mensen. Hetzelfde geldt voor jouw coachtraject; ook dat kan je klant niet oppakken of zien. Lever je als zzp'er een dienst en wil je daarmee meer klanten trekken, dan is het belangrijk dat je (een stukje van) je proces zichtbaar maakt voor klanten. In deze blog vertel ik hoe je dat kunt doen.

Als ik zeg dat je je dienstverlening zichtbaar moet maken, bedoel ik dat je een stukje van jouw dienstverlening vertaalt in een (kennismakings)product. Voor mijn klanten is het veel duidelijker als ik zeg: ‘Ik geef je een 6-stappenplan waarmee je een pitch kan maken’, dan dat ik zeg: ‘Ik coach je om jezelf zichtbaar te maken’.

Zo’n 6-stappenplan kun je letterlijk vasthouden. Je kunt er iets mee doen (pitch) en het laat je klant kennismaken met je dienstverlening. Maar hoe pak je dit nu aan?

  • Stap 1) Je klant begint met een probleem en eindigt met een oplossing. Beschrijf dit proces in 6 tot maximaal 10 stappen.
  • Stap 2) Geef je proces een naam, bijvoorbeeld het ‘10 stappen marketingplan’
  • Stap 3) Maak een foto of filmpje van je product en maak jezelf hiermee zichtbaar

Voorbeelden van een kennismakingsproduct

Afhankelijk van de dienst die jij aanbiedt, kun je allerlei kennismakingsproducten bedenken. Enkele voorbeelden:

  • Opruimplan: In 10 stappen van chaos naar overzicht op je bureau
  • Social media template voor bescheiden mensen: In 10 stappen van niet durven naar doen op sociale media.

Veel succes! 

Riëtte Bol

Herken je dat? Je bent als enthousiaste ondernemer gestart. Je hebt misschien een paar medewerkers.

En je bent de hele dag bezig met....ja met wat? Wil je je weer gaan richten op je ondernemersdoelen? Wil je je ondernemersplezier weer terug?

Zet vandaag nog je eerste stap om te werken aan je bedrijf en kijk op www.tijdvooruwbedrijf.nl

Riëtte Bol is enthousiaste oprichtster van Tijdvooruwbedrijf.nl Na 28 jaar zakelijke advieservaring bij ABN AMRO en een professionele coachopleiding

heeft zij ontdekt hoe je kunt werken aan je ondernemersdoelen. En nu helpt zij anderen.

Nieuws

Opnieuw minder NOW-steun: 74.000 aanvragen toegekend in vierde ronde

Uitkeringsinstantie UWV heeft ruim 74.000 aanvragen van werkgevers toegekend in de vierde ronde van de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Daarmee is de noodzaak onder ondernemers voor loonsubsidie opnieuw afgenomen.

Koolmees: gemeenten moeten ruimhartiger omgaan met TONK-regeling

Minister Koolmees wil dat gemeenten ruimhartiger omgaan met de TONK-regeling., Zondag meldde de NOS dat veel minder van die regeling wordt gebruikgemaakt dan verwacht. De TONK is bedoeld voor mensen die door de coronacrisis bijvoorbeeld hun woonlasten niet kunnen betalen. De regeling wordt uitgevoerd door de gemeenten.

Lees meer
Lees meer

Kennisbank

Hier vind je handige artikelen Lees meer
Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK)
Aanvullende regelingen voor de Horeca, Detailhandel en Evenementenbranche
Start met het stappenplan van het Startersloket
Starten met je uurtarief
Welke aftrekposten heb ik als ondernemer?
Lees meer