Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
         
 

Maak je dienst zichtbaar voor je klanten

Riëtte Bol
27 april 2020

Een dienst kun je niet beetpakken en is niet zichtbaar. Jouw financieel advies bijvoorbeeld speelt zich af in de hoofden van mensen. Hetzelfde geldt voor jouw coachtraject; ook dat kan je klant niet oppakken of zien. Lever je als zzp'er een dienst en wil je daarmee meer klanten trekken, dan is het belangrijk dat je (een stukje van) je proces zichtbaar maakt voor klanten. In deze blog vertel ik hoe je dat kunt doen.

Als ik zeg dat je je dienstverlening zichtbaar moet maken, bedoel ik dat je een stukje van jouw dienstverlening vertaalt in een (kennismakings)product. Voor mijn klanten is het veel duidelijker als ik zeg: ‘Ik geef je een 6-stappenplan waarmee je een pitch kan maken’, dan dat ik zeg: ‘Ik coach je om jezelf zichtbaar te maken’.

Zo’n 6-stappenplan kun je letterlijk vasthouden. Je kunt er iets mee doen (pitch) en het laat je klant kennismaken met je dienstverlening. Maar hoe pak je dit nu aan?

  • Stap 1) Je klant begint met een probleem en eindigt met een oplossing. Beschrijf dit proces in 6 tot maximaal 10 stappen.
  • Stap 2) Geef je proces een naam, bijvoorbeeld het ‘10 stappen marketingplan’
  • Stap 3) Maak een foto of filmpje van je product en maak jezelf hiermee zichtbaar

Voorbeelden van een kennismakingsproduct

Afhankelijk van de dienst die jij aanbiedt, kun je allerlei kennismakingsproducten bedenken. Enkele voorbeelden:

  • Opruimplan: In 10 stappen van chaos naar overzicht op je bureau
  • Social media template voor bescheiden mensen: In 10 stappen van niet durven naar doen op sociale media.

Veel succes! 

Riëtte Bol

Herken je dat? Je bent als enthousiaste ondernemer gestart. Je hebt misschien een paar medewerkers.

En je bent de hele dag bezig met....ja met wat? Wil je je weer gaan richten op je ondernemersdoelen? Wil je je ondernemersplezier weer terug?

Zet vandaag nog je eerste stap om te werken aan je bedrijf en kijk op www.tijdvooruwbedrijf.nl

Riëtte Bol is enthousiaste oprichtster van Tijdvooruwbedrijf.nl Na 28 jaar zakelijke advieservaring bij ABN AMRO en een professionele coachopleiding

heeft zij ontdekt hoe je kunt werken aan je ondernemersdoelen. En nu helpt zij anderen.

Nieuws

Een derde van door corona getroffen ondernemers verwacht meer uren te maken

Bijna dertig procent van de ondernemers die door het coronavirus zijn getroffen, verwacht de komende drie maanden meer uren te werken in het bedrijf. Dat heeft verschillende redenen.

Corona zet rem op groei bedrijvigheid: minder starters en meer stoppers in stedelijke regio’s

De coronacrisis zet in Nederland een rem op de groei van de bedrijvigheid. De groei, het verschil tussen gestarte en gestopte bedrijven is met 40% afgenomen. In alle regio’s in Nederland is nog steeds sprake van groei van het aantal bedrijfsvestigingen (er zijn meer starters dan stoppers), maar deze groei is in het tweede kwartaal flink afgenomen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

Lees meer
Lees meer

Kennisbank

Hier vind je handige artikelen Lees meer
Start met het stappenplan van het Startersloket
Starten met je uurtarief
Welke aftrekposten heb ik als ondernemer?
Lees meer